четвъртък, 16 март 2023 г.

Нека ви разкажа една кратка история... Истинска.

 

Преди време започнахме да си пишем в blog.bg, а после и по имейл, с един човек, който имаше нацистки възгледи. Аз нямам много добри и задълбочени познания по история, но обсъждахме общо нещата - споделях за вярата ми в идеята за "всечовечество", по Достоевски, когото много обичам... Разменихме няколко имейла, а после спряхме да общуваме. За малко се засякохме и тук, и веднъж, без повод, този човек написа пет реда за мен, които много ме трогнаха и запомних завинаги. По памет споделям - бе ми писал в коментар, че изпитва искрено уважение към мен като жена с независимо мислене, въпреки разликата в нашите възгледи, и че неизменно мисли за мен като за стойностен човек. В този дух бяха думите му... Наистина много уважително и красиво се бе изразил, чак се учудих, защото самата аз не възприемам себе си като толкова силен духом и независим човек.
...
Споделям това не за друго, а за да напомня в днешните времена на смут, война, омраза, страхове и спорове, че ние НЕ сме нашето мнение за нещо. Понякога то се променя. По-важен е човекът, който стои зад мнението. По-важно е дали може да чуе какво казва отсрещната страна, да помисли върху думите на другия човек, дори при противоположни мнения, дали може да изпита и изрази уважение към Другия... Тогава има смисъл да говорим. Без значение от етикети като "нацист" или "пацифист"... Ако липсва уважението към човека и разбирането, че може да казва нещо в определено, моментно състояние, под въздействието на знанието си на частици истина, не на Цялата истина - тогава няма смисъл да влизаме в спорове и обяснения. Ключовото нещо е именно - присъствието или отсъствието на Уважение. И навсякъде можем да намерим светлина... в съзнанието на Човека. Независимо от това на кой "лагер" принадлежи в даден момент.
"Всичко тече, всичко се променя..."
Но има и вечни стойности като Любовта и Уважението между хората. И въобще - между живите, одушевени същества. Именно от Душата идват те... И не бива да ги губим. Те са есенцията на Живота.
❤
Може да е илюстрация
Всички реакции:

Няма коментари:

Публикуване на коментар